Patrick-Danielle.reismee.nl

Dubai

De laatste dagen van onze vakantie brengen we door in Dubai. Hier doen we niet veel meer dan lekker rondwandelen, af en toe afkoelen in een airco ruimte, ons vergapen aan de gigagebouwen. We gebruiken de gloednieuwe metro om de afstanden af te leggen. We bezoeken uiteraard ook het winkelcentrum, waarin een skibaan is aangelegd. Eigenlijk willen we wel een uurtje skiën, maar je kunnen stoppen, je snelheid kunnen beheersen en bochtjes kunnen maken en Patrick is bang dat de twee uurtjes skiën in Rucphen onvoldoende zijn om te zeggen dat hij dit kan. Palm Island en het hoogste gebouw ter wereld worden niet overgeslagen. We bezoeken ook de wijk Deira, het oude centrum waar voornamelijk de Indische, Filippijnse, Pakistaanse (noem het maar op) expats wonen, die in de bouw werken, als chauffeurs, in hotels enzovoorts. We doen een woestijnsafari (compleet met de jeep door de zandduinen, waterpijp, hennatatoo, sandboarden) en een dagje waterpark. Hiermee hebben volgens mij alle facetten van Dubai wel gehad. Dubai laat zich moeilijk omschrijven, je moet het gewoon zien: woestijn, architectonische hoogstandjes, Arabische wijken en allerlei buitensporigheden, that's Dubai.